Oficjalna strona Publicznej Szkoły Podstawowej w GlinnikuAktualności 2014/2015„Na spotkanie z Neptunem” zielona szkoła w Dziwnówku 8-12 czerwca 2015r.

banner galeria

banner konkursy

banner uczniowski

rada

20150608 201758   Rankiem 8 czerwca bieżącego roku 37 uczniów z naszej szkoły wyruszyło na spotkanie z Neptunem do pięknej miejscowości nadmorskiej Dziwnówek. W autokarze okazało się, że 15 dzieci po raz pierwszy w swoim młodym życiu zobaczy nasze polskie MORZE.

Na pierwszy dłuższy postój zatrzymaliśmy się w Poznaniu. Dzieci podziwiały piękny Rausz ze słynnymi poznańskimi koziołkami (które niestety nie opuściły swojej zagrody!) oraz starówkę. Po przyjeździe do luksusowego ośrodka wczasowego „Rezydencja”, zakwaterowaniu udaliśmy się na przywitanie z upragnionym Morzem Bałtyckim. Przy okazji podziwialiśmy pierwszy zachód słońca. Wtorek powitał nas słońcem i silną bryzą. Udaliśmy się więc do Dziwnowa na rejs statkiem po rzece Dziwnie, który trwał półtorej godziny. Po obiedzie zaś przyszedł czas na pierwsze plażowanie, zabawy i budowanie zamków z piasku. Kolejne dni spędzaliśmy na zwiedzaniu i leniuchowaniu. Byliśmy w Świnoujściu na latarni morskiej, która jest jedną z 5 najwyższych w Europie, a najwyższa na polskim wybrzeżu. Liczy prawie 300 schodów, za to widoki zapierają dech w piersiach. Następnie zwiedziliśmy Fort Gerharda, gdzie każdy z nas przeszedł szybkie szkolenie wojskowe na zakończenie, którego wszyscy zostaliśmy pasowani na żołnierzy. Nie obyło się też bez salwy armatniej na naszą cześć. Udaliśmy się także na przeprawę promem na wyspę Uznam, tam zwiedziliśmy Muzeum Rybołówstwa Morskiego, gdzie podziwialiśmy okazy zwierząt i roślin morskich. Podczas naszego pobytu na wybrzeżu odbyliśmy wędrówkę po Wolińskim Parku Narodowym. Podziwialiśmy m.in Jezioro Turkusowe. Na Wyspie Wolin zwiedziliśmy Centrum Słowian i Wikingów. Piękna i słoneczna pogoda pozwoliła nam na podziwianie w całej krasie z punktu widokowego na Grodzisku zatoki Szczecińskiej. Widok był przepyszny zwłaszcza w połączeniu z lodową ucztą dla podniebienia. Kolejnym punktem naszej wyprawy były Międzyzdroje, gdzie podziwialiśmy piękne molo, Aleję Gwiazd oraz Muzeum Figur Woskowych. Tutaj każdy znalazł ulubioną postać z filmu, bajki czy też literatury albo polityki. W czwartkowe przedpołudnie udaliśmy się na zwiedzanie Trzęsacza i znajdującego się tam muzeum. Poznaliśmy prawdę i legendę na temat tego uroczego miejsca. Popołudnie upłynęło nam na plaży. Po trzech dniach rozpoczął się na plaży wielki konkurs budowlany. Do zaciekłej rywalizacji przystąpiły mieszane drużyny. Pomysłom i zabawie nie było końca ale byli też tacy co jak foczki wygrzewali swoje ciała. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy. Wieczorem po kolacji udaliśmy się na wymarzone grillowanie, gry w siatkę z nowo poznanymi przyjaciółmi, skakanie na trampolinie, czy granie w szachy. Po krótkiej nocy nadszedł poranek i udaliśmy się w drogę powrotną do domu po 5 dniach pobytu w tej urokliwej miejscowości. Droga powrotna powitała nas burzami. W drodze oczywiście nie zabrakło postoju w Mc Donald ‘s-„ na coś na ząb”. Tak zakończyła się nasza przygoda z Neptunem. Na szczęście wszyscy cało i bezpiecznie dotarliśmy do domu i kochanych naszych rodzin.