Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

25 Szkolny konkurs recytatorski

W poniedziałek 22 kwietnia uczniowie staną na szkolnej scenie, aby wyrazić swoje myśli i uczucia w formie pięknej recytacji wierszy. Rywalizować będą w dwóch kategoriach -  klasy I - IV oraz VI - VIII. Zaprezentują po dwa wiersze. Czekają na Was piękne nagrody książkowe ufundowane przez Radę Rodziców. Już 25. konkurs rozpoczyna się o godz. 10.00 w sali gimnastycznej. W jury zasiądą: pani dyrektor Edyta Żmuda, pani  Renata Konewka, panie: Grażyna Borek, Karolina Czerczak,  Małgorzata Smolarek oraz przedstawiciel Samorządu Szkolnego. W tym roku także będziecie mieli nagrodę od siebie - uczniów. Będzie to Nagroda Publiczności. Zdecydujecie, który uczestnik, Waszym zdaniem, wypadł najlepiej. Zapraszamy! Już dziś trzymamy kciuki za Wasz występ! Przeczytajcie zasady recytacji i kryteria oceny.
Będzie nam bardzo miło, jeśli na widowni zasiądą rodzice. Zapraszamy do sali gimnastycznej. Zaczynamy o godzinie 10.00.


Zasady recytacji:


- Jeśli recytujesz wiersz na scenie, to przede wszystkim dlatego, że sprawia Ci to przyjemność i chcesz to robić, bo masz coś ważnego do powiedzenia.- Jeśli znalazłeś już treść i wiesz, dlaczego chcesz to powiedzieć, zastanów się nad tym, jak to powiedzieć.
- Zapomnij, że stoisz na scenie i masz ślicznie deklamować, po prostu mów, maluj słowem obrazy i buduj nastroje.
- Wiersz mów tak, jakbyś go tworzył.
- Pamiętaj: najpierw powinna być myśl, a jej zewnętrzną formą - wypowiedziane słowo.
- Mów tylko wtedy, gdy chcą Cię słuchać, mów tak, aby chciano Cię słuchać.
- Bądź konsekwentny: jeśli zdecydowałeś się wypełnić kilka minut w życiu słuchaczy, nie zmieniaj tego zamiaru - nie spiesz się.
- Cisza, milczenie - to też recytacja.
-Twarz, ręce, nogi, całe ciało - to scenografia dla Twego utworu, nie może być ona przypadkowa!

Kryteria oceny recytacji, czyli co jury bierze pod uwagę 

  • Dobór repertuaru: dopasowanie tekstu do wieku i płci recytatora; oryginalność wyboru (tekst mało znany, szczególnej wartości); tekst uwożliwiający zaprezentowanie wszystkich swoich walorów głosowych.
  • Dykcja: staranna wymowa, zgodna z zasadami kultury słowa; prawidłowa artykulacja (wymowa) głosek; właściwe akcentowanie wyrazów (zwłaszcza osobowych form czasowników); panowanie nad oddechem, swobodne posługiwanie się nim.
  • Interpretacja: modulowanie głosem, właściwe akcentowanie ważnych treści utworu (intonacja frazy i zdania); respektowanie znaków interpunkcyjnych w wierszu; stosowanie pauzy zgodnie z intencja autora lub przyjętą interpretacją; właściwe tempo wygłaszania tekstu; bezbłędne opanowanie pamięciowe wiersza; oryginalność występu recytatora (odczucia i wrażenia słuchaczy); skupienie na słowie, nie na nadmiernym ruchu scenicznym.